Featured-Image-Stress-post-1

قدرت کنار آمدن با استرس ابزار قدرت مندی است که باعث تقویت حس با کفایتی فرد می شود .استرس زیاد می تواند باعث ایجاد بیماری های جسمانی هم بشود.

کربوهیدرات های پیچیده
مصرف کربوهیدرات ها باعث افزایش میزان سروتونین در مغز می شود .برای تامین مداوم سروتونین باید از مواد غذایی حاوی کربوهیدرات استفاده کنیم .

کربوهیدرات های ساده
قندهای ساده به راحتی هضم می شوند در نهات باعث کنترل سطح سروتونین می شوند و در کاهش استرس هم تاثیر گذارند

اسفناج

منیزیم موجود در اسفناج باعث می شود که استرس کاهش یابد .کمبود منیزیم باعث می شود که احساس سر درد ، خستگس و کوفتگی داشته باشیم .

پرتغال
پرتغال منبع غنی از ویتامین c می باشد .ویتامین c می تواند علاوه بر اینکه سطح ایمنی بدن را افزایش می دهد باعث می شود که استرس مهار شود .

ماهی های چرب
ماهی ها سرشار از امگا 3 و اسید چرب هستند که در کنترل میزان استرس ، حمله های قلبی و بیماری هایی نظیر استرس کمک شایانی می کند .

چای سیاه
نوشیدن چای سیاه باعث می شود که از فشارهای استرس زا دور شوید .

پسته
مصرف روزانه مغزها باعث می شود که از استرس مصون بمانید .آجیل سرشار از کالری است بنابراین توصیه به خوردن بیش از حد آجیل و مغزها هم نمی شود .

مکمل های گیاهی
بسیاری از این مکمل ها میزان افسردگی و علایم پیش از قاعدگی در زنان را کاهش می دهد .